Inbound marketing werkt voor jou. Als een boemerang.

Koude acquisitie is verleden tijd. Evenals andere traditionele marketing-instrumenten. Met inbound marketing trek je klanten aan op basis van hun interesses. Potentiële klanten vinden jou, in plaats van dat jij opzoek moet naar hen. Ze willen met je in contact blijven gedurende de buyer journey omdat je relevantie toevoegt in hun zoektocht. 

Potentiële klanten vinden jou dankzij inbound marketing.

Marketing wordt vaak als een kostenpost gezien. Of het wordt vaak uitgevoerd door het salesteam. Met inbound marketing kun je een aangewezen bijdrage leveren aan de groei van je organisatie. In plaats van een kostenpost wordt marketing een opbrengstenpost. 

Met inbound marketing kan jouw salesteam beter inspelen op de wensen en behoefte van de leads. Het zorgt er namelijk voor dat content wordt gecommuniceerd, op basis van de behoefte van de leads op dat moment. Zo leidt je jouw leads moeiteloos door de buyer journey dankzij het aanbieden van relevante informatie. 

Juist deze relevantie maakt dat inbound marketing succesvol is en het een grote bijdrage kan leveren aan je salesteam. Wanneer je relevante informatie deelt, blijven mensen graag met je in contact. Zo heb je beter bereik bij je doelgroep, vergroot je jouw online zichtbaarheid en converteer je makkelijker leads in blije klanten.