Employer branding is de opmars naar een sterk werkgeversmerk

Employer branding zorgt er niet alleen voor dat talent haar eerste sollicitatie bij jouw organisatie doet of dat talent juist voor jouw organisatie wordt behouden. Het zorgt er ook voor dat jouw medewerkers zich gedragen als verkopers. Zij promoten jouw organisatie in hun dagelijkse leven. 

Trotse en gemotiveerde medewerkers als verkopers

Employer branding gaat niet meer alleen om het aantrekken van nieuwe medewerkers of het behouden hiervan. Employer branding gaat verder dan dat. Het gaat er ook om dat je huidige medewerkers zich gedragen als ambassadeurs van jouw organisatie. 

Natuurlijk, belangrijk aspect bij employer branding is het aantrekken van nieuw talent of het behouden van je huidige talenten. Hoe beter jij in staat bent je te presenteren als een interessante werkgever, hoe groter de kans is dat de beste talenten uit jouw markt zich aan jouw binden en hoe kleiner de kans dat er overloop van personeel ontstaat. Dit wordt genoemd als het werkgeversmerk. Medewerkers zijn ontzettend belangrijk voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Daarom is een goede employer branding belangrijk. 

Naast het externe aspect van employer branding is er ook een belangrijk intern aspect. En hier begint het bij: trotse en gemotiveerde medewerkers. Talent binnenhalen en behouden is belangrijk, maar het creëren van trotste en gemotiveerde medewerkers essentieel. Dit zijn namelijk jouw ambassadeurs van je organisatie. Zij dragen jouw organisatie uit. Zij zijn letterlijk jouw organisatie. Daarom dat het extra belangrijk is om je employer branding goed in te richten, op te zetten en uit te voeren. Voor zowel nieuw- als je huidig talent.