Verbeter de customer journey en maak van je klant je ambassadeur!

Een goede inrichting van de buyer journey heeft ervoor gezorgd dat je potentiële lead een klant is geworden. Nu begint het eigenlijk pas echt. Met de customer journey maak je bestaande klanten tot ambassadeurs. 

Nu begint het pas echt. Loyaliteit is het sleutelwoord.

Op het moment dat een potentiële lead de eindbestemming van de buyer journey heeft bereikt, begint het eigenlijk pas echt. Dan start de customer journey. Doel hiervan is om van deze klant een ambassadeur te maken. 

Bij de customer journey gaat het niet om jouw organisatie, maar om jouw klanten. Het gaat erom dat je in beeld krijgt op welke manier jouw klanten jouw organisatie zien, ervaren en beleven. Je gaat opzoek naar de punten waarop jouw klanten in contact komen met jouw organisatie. Belangrijk is om deze punten in beeld te brengen. 

Met een juiste inrichting van je customer journey ontwikkel je een relatie met je klanten. Je zorgt voor vertrouwen, betrokkenheid en vergroot de interesse. Je krijgt er de loyaliteit van klanten voor terug. Doel van een customer journey is om deze loyaliteit om te zetten in het ambassadeurschap. Want vanaf dat moment zorgen jouw klanten voor nieuwe klanten, en daar kan geen marketingcampagne tegen op.